FILLMED daje kobietom siłę i szansę na lepsze życie
fot. materiały prasowe

TAKE CARE

/

31.01.22

FILLMED daje kobietom siłę i szansę na lepsze życie

TAKE CARE

/

31.01.22

FILLMED daje kobietom siłę i szansę na lepsze życie

Laboratoria FILLMED od ponad 40 lat dbają o zdrowie i piękno kobiet na całym świecie oraz wyznaczają trendy w dziedzinie medycyny estetycznej zgodnie z filozofią positive pro-aging. W 2022 roku FILLMED idzie krok dalej i wspólnie z I was a Sari wspiera mikrospołeczność kobiet w Bombaju, które dzięki temu stają się niezależne finansowo i mogą realizować swoje marzenia. I was a Sari jest przedsiębiorstwem, które od 2013 roku produkuje odzież, obuwie oraz akcesoria modowe wyłącznie z używanych indyjskich sari. Pochodzą one z Chor Bazaar, jednego z największych pchlich targów w Indiach, mieszczącego się w pobliżu Bhendi Bazaar przy Grant Road w południowym Bombaju. To tam pracownice I was a Sari wyszukują najpiękniejsze używane sari, które są następnie prane, sprawdzane pod względem jakości oraz odpowiednio sortowane i wykorzystywane do produkcji odzieży damskiej i męskiej, obuwia, artykułów wyposażenia wnętrz oraz akcesoriów modowych (apaszek, chust, toreb i biżuterii). Każdy przedmiot I was a Sari jest absolutnie niepowtarzalny oraz w całości wykonany ręcznie przez kobiety, które poza regularnym wynagrodzeniem oraz elastycznymi warunkami pracy otrzymują wsparcie medyczne i finansowe oraz możliwość nauki języka angielskiego. Dzięki temu kobiety z trudnych środowisk zyskują szansę na drugie, lepsze życie i mają większą swobodę planowania stabilnej przyszłości dla siebie i swoich rodzin. FILLMED nie jest pierwszą marką o globalnym zasięgu, która współpracuje z I was a Sari. Włoski dom mody GUCCI poprzez fundację Gucci Equilibrium i we współpracy z organizacją Chime for Change* od 2013 roku uczy kobiety sztuki haftu ręcznego i w ten sposób umożliwia im nie tylko zdobycie nowych umiejętności zawodowych, ale także daje szansę na lepszą przyszłość.

Laboratoria FILLMED zdecydowały się udzielić wsparcia społeczności kobiet związanych z I was a Sari zgodnie z zasadami circular economy, czyli gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Opiera się ona na założeniu, że wartość produktów, materiałów i zasobów ma być utrzymywana w gospodarce tak długo, jak to możliwe, by w efekcie ograniczyć wytwarzanie odpadów do minimum i tym samym jak najbardziej zmniejszyć ślad węglowy. W tej koncepcji surowce są wielokrotnie ponownie wprowadzane do obiegu, nierzadko przechodząc z jednej gałęzi przemysłu do drugiej. Dlaczego ma to tak ogromne znaczenie? Liczby same mowią za siebie — dziś na Ziemi żyje około 7,9 miliardów ludzi, a w 2050 roku z ograniczonych zasobów naszej planety będzie korzystać ich już około 9 miliardów. Dlatego warto brać przykład z Indii, gdzie upcykling jest praktykowany od pokoleń. Większość Hindusek dorastała, obserwując jak ich matki i babcie przerabiają stare sari na nowe stroje, odświętne ubrania dla dzieci, otulacze dla niemowląt, poszewki na poduszki, a czasami nawet zasłony. Mieszkańcy Indii to mistrzowie minimalizacji odpadów, a ponowne wykorzystanie niepotrzebnych sari jest w równym stopniu korzystne dla kieszeni, jak i dla środowiska naturalnego. W Indiach do dziś żyją potomkowie nomadycznej społeczności Waghri zwani „niewidzialnymi recyklerami”, którzy od XVIII wieku zajmują się handlem używanymi tekstyliami, które wymieniają na ubrania lub artykuły gospodarstwa domowego praktycznie w całych Indiach. Używana odzież jest potem sprzedawana na pchlich targach, a wielu pośredników specjalizuje się w różnych rodzajach sari – bawełnianych, jedwabnych, haftowanych lub vintage. 

Jeśli chcesz do nas dołączyć  i wesprzeć kobiety-rzemieślniczki związane z I was a Sari, umów się na zabieg BioNutriNeck™ lub inny rekomendowany przez lekarza zabieg z gamy Fillmed. W gabinecie otrzymasz voucher z twoim unikalnym kodem. Wpisz go na stronie https://fillmed.com.pl/bionutristymulacja/ i podaj swoje dane, a my wyślemy ci niepowtarzalną apaszkę I was a Sari.

TEKST Tomek Kocewiak

*Chime for Change zostało powołane do życia przez dom mody Gucci, aktorkę Salmą Hayek Pinault oraz wokalistkę Beyoncé Knowles-Carter i do tej pory zebrało prawie 17,5 miliona dolarów na sfinansowanie setek projektów na całym świecie. W 2020 roku w celu poprawy warunków życia kobiet na całym świecie Chime for Change razem z Kering Foundation stworzyło kampanię #StandWithWomen, mającą na celu zwiększenie finansowania organizacji non-profit wspierających kobiety w związku z gwałtownym wzrostem agresji i przemocy domowej podczas pandemii  COVID-19.

https://iwasasari.com/